Friday, August 10, 2007

Selsema

Apa itu selsema?.. Selsema ialah sejenis penyakit yg mampu membuatkan sistem badan manusia jadi lemah.... kenapa selsema menyerang?.. ape punca selsema?.. aku pun tak tahu.. nak tahu lebih lanjut... bolehlah rujuk kepada yg pakar.. yg aku tahu.. selsema boleh berjangkit.. kerana virus selsema juga merebak dlm udara.. bile kita bernafas di satu kawasan yg sama dgn penghidap selsema.. berkemungkinan besar kita akan kena selsema bergantung kepada ketahanan badan kita...

Bila selsema... human tend to blow their nose.. why?.. sebab kalo tak nyeh hidung.. kita akan rasa tak selesa... ini kerana hidung kita tersumbat dgn bendalir di dalam hidung.. (ngeh ngeh)..ada yg kata.. kalo tak cukup vitamin C dalam badan.. kite mudah diserang selsema.. jadi kita digalakkan utk mengambil vitamin... vitamin C boleh didapati dari buah buahan mcm oren.. epal.. anggur.. atau nak senang.. makan je pil vitamin C..

Kenapa entry aku kali ni bercerita pasal selsema?.. mudah je.. sebab sekarang aku kena selsema... huhuhu.. tak selesanya rasa.. tekak kering.. hidung berair.. idung aku dah merah2 macam badut.. sebab asik mengenyeh hidung.. skang aku kat ofis ditemani sekotak tisu dan bam.. dah le ofis beraircond.. lg sangkut rase dalam hidung aku..

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons