Thursday, May 10, 2007

Spek Baruuuuuuuuuuuuuuuuuu

Ari Khamis lepas, 3/5/2007, aku gi kedai sp[ek… cek power mata.. sebab selalu pening dah.. bile cek mmg power dah berubah.. bukan jadi lebih tinggi.. bukan jugak jadi lebih rendah… tp menurut kata cina kedai tu.. power dari +- dah jadi + je.. tu sebab aku pening.. tah apa maksud aku pun tak tahu… kekeke.. tp mcm die kata dr rabun jauh aku dah jadi rabun dekat… er.. ye ke? Tu ke maksud die?

So aku pun wat le spek baru.. spek yg aku dok pakai ni pun dah 3-4 tahun gak rasanya… ade skali tu dulu dah nak buat spek baru… tp tgk Umi pun tingin spek baru .. lgpun spek umi lagiii teruk dr spek aku.. so aku offer umi buat spek baru.. aku byr guna gaji aku.. instead aku lak cume tukar lens spek je…

Pilih punya umi berkenan frameless spek…. Kena dlm 2 rat lebih gak… takpelah.. Umi punye pasal…... tp tak dan baper lame umi pakai.. umi dah tukar buat soek baru.. full frame.. mana idaknya… dlm mase brape bulan tu je.. dah 2 kali umi tukar lens baru..huhu.. sebab lens die pecah… adei.. kate umi tersigung sket je dah pecah… frameless spec mmg le kena jaga betui…. Trus umi tuka rlain.. klate umi tak larat asik nak pegi buat cermin baru je… hehehe… adei…

Berbalik pada citer spek baru aku.. kali ni aku tak lepas peluang.. pilih kow kow punya spek.. jenuh gak le duk memeilih… kena lak aku ni cerewet… tak nak bingkai tebal le.. nak tepi kecik le.. tak nak warna pink la..muahahah… alergik le pink2 ni… pink baju kurung takpe… mula ade gak tringin nak amik frameless spec.. tp biler tingat cermin yg aku buatkan kat umi.. tak jadi le.. last2 cermin tu simpan je dlm kotak tak pakai… aku pun pilih half frames…bingkai silver/grey dan cermin di tonkan warna biru… tempah ari khamis.. ari isnin baru siap….

Lawa ke idak?.. tgk le sendiri… kekekeke… officemate aku kate aku nampak lebih cool pakai spek baru ni.. hahaha… nasib tak koyak suar…

ni bukan spek baru… ni spek lama… byk jasa dah ni… mekasih spek.. yg ni baru 1 rat lebih je sbb student diskaun.. lagipun buat kat Kamunting.. biasa la.. pekan kg sume murah..



ha.. ni baru spek baru…. Kira ni spek ke-4 aku pakai…. Amacam.. cantik tak? Heheheh



kotak spek pun cantik gak…..


Memandangkan spek baru ni paling mahal atr sume spek yg aku pernah pakai.. harga dia 3 rat mencecah ke 4 rat… sbb cermin multi coated ngn kaler lagi… huhu… maka kenalah jaga elok2.. takle le nak sepah-sepahkan merata dah… mahal oooo… ni pun byr guna kedit kad nyah dulu.. tak byr lagipun kat nyah… kekekeke..

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons