Sunday, July 22, 2007

Sukenye die....

hehe.. mahu tak suke... dah tige tahun... tige tahun beb... setelah HP aku yg lama tu rosak speakernya.... sampai apae aku ckp org takle dgr dgn jelas... baru aku beli HP baru... tu pun dah brape bulan rosak.. aku dok pakai HP lama abg tapa.. ni baru aku beli HP lain lak.. hehehe..

ni mungkin jugak gara2 terpengaruh dgn Ust Zainal (my younger brother le.. hehehe)... enal gi beli HP baru... org lain tak tahu... camne aku tahu.. ade le.. citer kang kate tak ikhlas lak... huhuhu.... dulu die dah beli colour screen HP.. Motorola.. ape model tah... tp sbb abahnya HP tak mo detect simcard abah... die bg abah pakai motorola die tu.. die pakai nokia abah... tp yela.. mane best ek.. kaler itam putih je.. adei.. adik aku sorang ni.. HP baru die Nokia 2310.. memurah je.. blajor lagi...usoh dok pakai memahal le..

ni le kot gamaknya rupenye ... aku search kat tenet tadi...



hm.. ape2 jelah sayang oi.. asal kome bahgie...

ape?.. nak tgk rupe HP baru aku...(pasan...sape yg nak tgk entah)... hehehe...HP bese2 je.. murah je.. tp leh gak wat belanja makan sebulan... minyak kereta gi balik ofis utk 2 setengah bulan... tol jambatan Pulau Pinang utk 4 bulan... huhuhuhu.. takpelah.. sesekali.. ye idak.. at least nampak le jugak barangnya aku beli gune duit gaji Dell... sejak setahun kerja kat Dell aku tak pernah beli brg yg buleh nampak.. at least yg ni nampak.. oke le tu.. hehhe..

Duit gaji pertama ngn Telekom.. aku beli HP.. pun HP bese2 je..Nokia 2300... leh SMS, leh calling calling.. udah le... ni le rupenye... baper rege tak ingat dah... tp RM300++ rasenye.. aku sambar mase HP tgh hangat di pasaran...



haha.. so HP kali ni.. duit gaji keje kat Dell.. dah aku OT teteruk.. pesalahnya.. eh.. tp cermin mata baru aku tu bukan gune duit gaji Dell ke.. pun nampak jugak tu.. lg terang nampaknya... kekeke.. ah takpelah.. hentam jela .. kekeke... ..aku beli HP Nokia 3110 Classic..... rege die? rege baru RM699.. tp international warranty..pastu ade memory card 1GB.. aku li yg ori gak.. tp amik Malaysia nye warranty je... aku bukan nak pi jalan luar negara... huhuhu..memory card standard 64MB so dpt le.. RM500 ++... hehehehe.. inile rupenye..comey tak?.. hehehe.. suke... suke



ooohh.. mekasih kat abg tapa yg sudi bg aku gune Nokia 6220 die.. hehehe.. mekasih bebanyak... ade lagi.. dok gune lagi... sbb line org kuning tu nak kena pasang kat HP gak.. gune no tu utk mintak keje... hehehehe..org dah belikan casing baru ngn keypad baru utk HP tu.. tp casing tu tak masuk elok le plak.. keypad tu pun keras.. huhu.. rugi RM15.. last2 pakai balik casing ngn keypad yg abg bg tu jugak...



isk.. entry aku kali ni dah mcm rupe iklan nokia pulak... huhuhuhu

aku yg benonye takle nak lena ni.. sonok beno beli HP baru... huhuhu.. ni kalo Yong ngn Nyah baca ni.. sure gelak pecah perut kat aku.. huhu.. ala.. takkan tak bese ngn pangai adik kome ni.. pantang dpt/beli benda baru.. sure over excitednye...pastu sure bawak tido sekali punye le.. takut hilang... hahaha... mujur mase beli keta/moto dulu... keta/moto tu takle bawak masuk tido skali dlm bilik.. kalo tak... sure membebel tak sudah umi... anak dia ngangkut moto/keta masuk tido sekali.. nak tido dlm keta tak bani le pulak.. kekekekeke...

jgn kata brg baru.. mase mule2 dpt IC dulu pu mcm ni le pangai aku...nak2 lak aku wat IC lambat.. dah tingkatan 1 baru wat IC.. siap kena denda lagi.. sbb abah ckp kalo darjah 6 wat IC.. nanti ujung thn nak pindah balik perak.. kena ubah pulak alamat kat IC tu.... tu kot la dpt IC.. tanda dah beso... ni.. dpt mesin kad ATM.. kad jolok duit aku yg pertama pun.. happy mcm ni le jugak.. ce.. rase mcm best je.. leh jolok duit sendiri.. jaga tu kad tu elok2.. kotor sket lap.. jaga tak bg calor.. mase tu dah tingkatan 3 kot.. huhuhuhu.. tp tu pangai mase bebudak le.. skang ni takle mcm tu.. cume bile dpt brg baru je.. kekekekeke

oklah.. dah pjg bebel ni.. aku better tido dulu... dah ngantuk... zzzzzzzz

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons