Tuesday, September 01, 2009

Blog-blog ku terabai akibat berkebun??



Kebelakangan ini aku makin kurang meng'update' blog aku. Kasihan mereka terabai, umpama rumah yang telah lama ditinggalkan, oenuh dengan sawang-sawang, daun kering memenuhi laman dan debu menyaluti rumah.

Blog Seribu Makna tak terupdate, walau gambar2 dah ku ambil. Cuma belum diletak signature aje. Blog Irama Jiwa lagilah lama, kerana sudah lama tiada irama di jiwa ini. Blog Gatal Tangan juga tidak terupdate, walau byk juga design aku dah buat. Walau yang simple tp itu masih sentuhan tanganku. Blog Coretan Ilham pun nampaknya macam tergantung sekerat jalan. Bahkan blog utama aku yg selalu aku kunjung ni pun dah lama tidak terupdate kecuali dengan ucapan-ucapan saja. Padahal dulu kalau sehari tak jenguk blog aku, rasa macam nak demam saja. Bak kata pujangga, mandi tak kenyang, tidur tak basah, makan tak lena. Begitu sekali hebatnya penangan bermain blog.

Tetapi sekarang, mengapakah aku tega membiarkan blog-blog ku ini terabai begitu sahaja. (Ecewah.. sesekali bermadah merapu). Bukannya aku sudah kekeringan idea untuk mengupdate, bukannya tiada perkara yg hendak diupdate, contohnya pasal jari aku pun belum aku update lagi di sini, sedangkan kawan2 semua dah bertanya. (Macam tak best lak guna bahasa skema ni.. guna bahasa cincai balik la), tapi entahlah. Macam tak tertaip saja kat sini.

Dan ini semua gara-gara asyik ber'Facebook'. Segala macam kebun yg ada di facebook tu aku main, sampai setiap masa bila dpt peluang bertenet Facebook lah juga yg aku bukak. Semuanya kerana kebun2 aku di Farmtown, Farmville dan Barnbuddy.. huhu. Betullah agaknya FB ni Yahudi punya.. hahaha.. jarum yg dia masukkan simple je, game yg berjalan setiap masa.. semua org terlalai bermain disitu.

Oleh itu, MORAL OF THE STORY.. janganlah terlalu terleka dengan sesuatu perkara.. sesungguhnya jarum Iblis itu mudah ditusuk apabila kita lalai dan leka..

Oklah.. nak sambung berkebun.. hahaha.

2 komen:

ღ~n0n0i~ღ said...

T__T
Hehehe.. sebab tu Noi prefer main Harvest Moon, at least takyah mengadap selalu.. weekend je..hihihi

Anonymous said...

apa yang saya cari, terima kasih

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons