Thursday, January 21, 2010

Novel Sejarah Islam..





Terjumpa buku ni di kedai buku Badan di Angsana. Sekali pandang dah tertarik. Semasa kecil dulu pun abah selalu belikan koleksi cerita nabi dan para sahabat. Aku sambar satu buku, adik aku sambar satu.

Aku puji usaha penulis buku ni.. mengetengahkan sejarah tokoh2 Islam dalam bentuk novel, sekaligus mampu menarik minat anak muda untuk membaca. Semasa kecil pun, bila aku dah boleh membaca, buku-buku kisah nabi dan para sahabat jugak yg aku baca.. Aku harap lebih banyak lagi novel macam ni akan dikeluarkan. Dari asyik habiskan masa baca novel cinta, apa salahnya kita baca novel sejarah pulak. Hopefully, lenkali aku cukup duit utk beli koleksi seterusnya dlm siri novel ni. Boleh tambah koleksi ilmiah kat mini library aku.. hehehe..

Insyallah, nanti bila aku dah habis baca buku ni, aku akan buat ulasan sikit kat blog ni.

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons