Monday, May 05, 2008

Aku Pada Hari Ini

Erm, kalau korang nak tahu, entry ini tidaklah aku buat di opis atau dr mana2 cc, maupun dr rumah yong. Cuba teka? Yea.. entry ini di buat di stesen minyak esso... hahaha.. dr Notebook aku sendiri. Wah.. lega rasanya bila masalah notebook ni dah selesai.

Actually ari ni aku mc. Pagi2 tadi bangun, perut memulas gila, ngn gigi pun berdenyut2. Rerupanya sebelah pipi dah bengkak sket. Tula, nak gi cabut tak tercabut2. Skang dah sakit.. baru kelam kabut. Perut tu toksah citer le, dr pengalaman aku yg selalu kena sakit perut, tau sgt dah, ni mesti masalah penghadaman. huhu.. Ye la, bila aku dah sakit gigi, secara otomatik aku tak kunyah makanan betui2.. main telan je. Abis tu perut meragam la. Dan juga maybe bahana semalam berendam dlm air best je... berendam sakit... so, gusi sejuk, perut pun sejuk.. ekekeke.. ni teori sendiri.

So pagi tadi, aku gi poliklinik famili, ingat nak amik ubat cirit ngn MC, tp doktor takde. Pukul 3 ptg baru ada. Nak gi klinik lain malas lak, sbb rata2 semua klinik caj mahal. Skali pergi mahu RM30-50 terbang. Kalau poliklinik famili ni baru dlm RM20 atau plg mahal RM25 skali pergi. Takde la mahal sgt. Sbb gigi aku dah berdenyut sgt, aku trus pergi klinik gigi. Ingat nak cabut buang je gigi yg sakit tu, tp dr takmo cabut lg, sbb pg td aku mkn painkiller, tak thn sgt dah sakit. Dr bg aku ubat dulu... ari khamis nanti baru dtg lg cabut. Dr ckp pipi aku dah bengkak, dia amik cermin suh aku tgk pipi sendiri. Haah la, mmg ada bengkak sket... aku ingatkan pipi aku yg semulajadi tembun... ekekekeke..So skang ni aku bergantung ngn painkiller. Tp ari nak cabut nanti takle makan painkiller. Dgr bunyi berdengung sket gigi aku dah sakit..huhu. camne aku nak pakai headset esok?. Ngn ubat sume aku baru kena RM16, pastu dr bg MC trus. Klinik gigi ni pun tak mahal sgt. Klinik yg aku pergin dulu. Baru amik ubat ngn jumpa dr dah kena puluh. Lepas tu dia tampal gigi aku.. kena sampai RM200..huhu.. dia kata 4 btg gigi kena tampal. Rasa tertipu je, sebab gigi2 tju semua elok2 lagi tp dia ckp ade sket lubang. Dah dia gerudi mmg le jadi lubang. Geram tul.

Memandangkan aku dah dpt mc, aku gi farmasi beli ubat cirit ngn ubat utk penghadaman je. Senang citer. Baru dlm RM10. Alang2 dah pergi Bdr sunway, dgn muka berkerut menahan sakit gigi, aku gi byr duit keta, pastu trus bawak notebook aku gi jumpa dr pc. huhu... terbang jugak la RM50, dia format balik notebook, install window XP. Tp oklah... at least internet aku dah le guna. Dr call HP support, cam bodoh je dia punya advise. Buat abis duit akuy tipon je. ceh...

Oklah, saja nak menerai wireless connection notebook aku je. Tu yg mari lepak kat Esso ni. Ekeke.

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons