Wednesday, May 28, 2008

Jalan2 Jumpa Adik Badik [1]

Dari hari Jumaat, 23 May, yg lepas aku dah mula bercuti sehinggalah ke hari Isnin, 26 May lepas. Campur Sabtu Ahad sume jadi 4 hari. Pergh... best tu. Pegi mana tu? Ya.. pegi jalan2 jumpa adik badik. Meh nak citer pasal aku punya cuti2 Malaysia...kekekeke.

Khamis, 22 May 2008..

Perjalanan ke Shah Alam.

Habis je kerja pukul 4pm (tukar shift dgn fina) aku trus cabut balik. Takde tunggu2 dah, sampai terlupa nak logout..hahahaha.. mujur Tim pasan. So makcik Mizan le yg kena tlg logout utk aku.. kekekeke.. mekasih.

Sampai umah aku baru nak kemaskan baju. Aku pun tak tahu apa aku angkut byk sgt sampai penuh beg... padehal bkn pakai sume baju pun. Pastu tinggalkan friskies utk uteh. Padan muka Uteh kena tinggal. Tp Kura dgn Kuri aku usung balik ke Semanggol. Kalo tinggal sian tak mkn, kat kg leh mintak tlg kak Ani (jiran) tlg jaga.

Lepas magrhib Yong dtg amik aku, trus bertolak blk semanggol. Dr semanggol, kitorang bertolak 2 buah kete (er... means bergerak la.. bknnya pakat dok tolak kete..huhuhu), mers ngn innova, kami bergerak lbh kurang dlm pukul 8pm lebih ke 9pm mcm tu la. Drivernya Zainal (adik aku) ngn Chor (abg ipar aku).

Dah lama berjalan, aku rasa aku terlelap dlm pukul 12am lebih aku dah terlelap. Aku mmg pantang, pantang kalau tak terlelap dlm kete bila berjalan jauh. Sampai kat umah Abg Tapa (abg aku) di Shah Alam lebih kurang pukul 2am menghampiri 3am... pukul 3 pagi... ekekekeke. Punggah2 barang naik ke rumah abg, sembang dulu.. (sempat sembang tu.. padahal mata masing2 dah kuyu layu je), barulah tido.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZ


Jumaat, 23 May 2008..

Melawat Rumah Abg Tapa.

Pagi tu, lepas sarapan pagi, kitorang pergi tgk rumah abg tapa lak. Aik.. dah tido kat umah dia pegi umah mana lak?.. kekeke.. tu rumah utk kakitangan kerajaan selangor. Yg pegi lawat ni rumah yg abg tapa beli sendiri. Dr Shah Alam ke rumah abg tapa jauh jugak.... nun di Puncak Alam sana letaknya.

Haa... si munshi ponteng sekolah ari ni.. tak mau pegi skolah bila tgk tok wan, opah, ibu, ayah chor, atih, pakcu, kak yong, haikal ngn amri ade kat umah.. kekekeke.

Ana (maid Yong aku) : "eh... kak som.. munshi tak pegi sekolah ke?"

Bik Som (maid abg aku) : "entah...(tanya kat munshi lak) eh.. munshi tak mahu ke sekolah?"


sekolah ape?.. dah pukul 8am baru nak tanya... hapeda.. lemas perut aku tgk maid abg tapa ni...

Balik pada topik asal...

Alhamdulillah... abang tapa pun dah ada rumah sendiri. Seronok tgk. Maybe hujung thn ni baru pindah sana. Reka bentuk ngn design rumah tu lawa jugak. Ada 4 bilik. Eh.. ke 3 bilik? Pastu kalau nak tambah bilik lagipun tgk ada ruang lagi. Rumah tu pun end lot. Takde gambar. Tak sempat snap sbb bateri abis. Ada la abg tapa amik gambar ramai2 guna kamera dia.. nanti bila abg tapa dah email aku update kat sini.

antara gambar yg aku snap kat umah abg tapa

si munshi dan si bilal.. cuba teka brape umur budak berdua ni.. sapa betul aku sila amik jam besar kuala lumpur sbg hadiah...kekekeke

Eksiden di sepanjang perjalanan ke Johor.

Lepas semayang jumaat, kitorang pun bertolak ke umah Nyah... next destination, Bandar Seri Alam, Johor. Abg Tapa tak ikut sbb esoknya Kak Ani ada opis punya Hari Keluarga.

Dalam perjalan ke Johor ni, kitorang tersangkut dlm jem. Apa tidak jemnya, sepanjang2 perjalan ada eksiden. As usual (betui ke aku eja ni?).. aku mmg sah terlelap dlm kete, tp sempat terjaga di part eksiden.. kekekeke. Mula2 je ade 4 ke 5 biji kete berderet eksiedn.. huh.. hari hujan.. nak brek tak sempat le tu. Lepas tu ke depan sedikit ada 2 biji bas berlanggar. Ke depan lg sikit pulak, 3 biji kete pulak, Waja (kalau tak silap, Myvi dan Wira. Yg Myvi tu sampai terbalik dan kemek, waja remuk belakang, wira hancur bonet depan. fuh..

Lane sebelah sana pun ade eksiden jugak. Ade kete sodok kete depan, ade kete terbabas ke divider jalan, ada jugak yg langgar pokok tepi jalan sampai patah pokok tu timpa pulak kete dia abis remuk. Adei... maka dgn ini, berhati-hatilah di jalan raya. Ingat.. jalan raya bukan tempat berlumba. ekekekeke...

Singgah rehat kat perhentian Pagoh, isi perut sket, rehat sekejap. Kat kedai cenderama tu aku ternampak setem2 lama lak. Ape lagi, beli le. Aku beli setem ngn fridge magnet.

ni le setemnya.. gambar fridge magnet takde.. malas turun bwh amik gambar...

Dgn jam ape sumenye, dlm kul 8pm baru kitorang sampai umah Nyah. Sepanjang perjalanan, bila hari dah makin gelap, masin2 mula le cemuh, bila la nak sampai umah Nyah ni. Terasa jauh sgt perjalanan. Padehal dulu masa belajar aku duk ulang alik naik bas dr Johor ke Perak, Perak ke Johor takde rase pape pun...huhuhu.

Aku : " si azam ngn si saiful mesti dok tertanya-tanya, bila la opah ngn tokwan nak sampai ni.."

Yong : "bukan depa yg tertanya, kita ni yg dah tak sabar tertanya-tanya nak sampai bila"

Aku : "hahahahaha"

Dialog Aliah ngn opah dia...

Aliah : "bila kita nak sampai umak Mak (Nyah) ni? dr malam sampai ke siang.. skang dah malam balik.. tak sampai2 pun lagi"

wahahahahaha...

Sampai kat umah nyah, aku masuk2 je dlm umah, si saiful anuar terus lari peluk aku... atihhhhhh... kekekeke.. rindula tu. Masa kitorang duk skali, mmg saiful manja ngn aku.

Nyah : "mmg dia dah dok tanya dah, [saiful tanya mcm ni >> nanti opah ngn tokwan nak dtg sini ke ngn ibu (Yong) ngn abah (chor)? Atih dtg tak? ]"

hehehe

Lepas punggah2 barang masuk umah, masing2 pakat melawat kawasan.. kekeke. Cantik umah nyah. Seronok aku tengok. Alhamdulillah... aku tumpang gembira. Dah puas melawat kawasan, kitorang makan malam, sembang2, siap tempat tido.. pastu tido...

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons