Monday, May 05, 2008

TAG : Workspace


Sebenarnya dah agak lama dah Cikgu Rhea tag aku tp baru sekarang ni aku berkesempatan buat. Sorry la Rhea ek. Ini pun sapenye wireless network tah nb aku detect... belasah je.. hahaha. Tag kali suruh citer pasal workspace.. adei… mujur juga tak suh citer pasal outer space.

Ok, mcm ni rupenye workspace aku. Dlm satu cubicle ada 4 meja dan meja aku bersebelahan ngn meja bos… tp time aku nak berpoya2 di dunia tenet main selamba belasah je… ekekeke..



Ok.. lima perkara / benda / kawasan di sekitar cubicle or workspace aku ni

1. Phone


Oh.. ini penting ni.. mmg perlu ada.. wajib.. yela.. keje kat call center tp takde phone.. camne gamaknya tu ek.. tu tgk siap ade headset lg. Mmg tak guna ganggang dah. Headset tu akan melekat kat kepala dr pagi sampai ke petang.. unless aku break ngn gi toilet. Kekadang sampai bengang telinga sebelah kiri ni punya dok bercakap telepon.

2. PC


Ini pun perlu ni… kalo tak camne nak wat kerja. Dan beruang Koala di atas PC ialah peneman setia… ekekekeke. Kalau korang perasaan, kat monitor tu bahagian tab tu.. melambak2 browser aku bukak. Mmg la, sbb ada 3-4 sistem selain dr excel sheet ngn outlook yg aku kena bukak. Tu yg berderet je kat bawah tu.

3. Drawer


Drawer ni letaknya di bawah meja. Inilah tempat aku simpan beg aku, kertas2 rujukan, buku nota ngn stok makanan aku kat sini. Bila aku jauh dr meja mmg aku lock drawer ni. Kalau tak kang… alamatnya adalah benda yg hilang.

4. Note to stick

Bahan2 yg aku akan selalu rujuk aku stickkan ke sebelah sini. Jadi nak rujuk senang. Tak perlu dah tercari2….terselak2 dlm file. Kalau korang tgk yg tergantung gambar rusa tu, cokelat tu… dah setahun dah umur cekelat tu. Aku dpt masa krismas thn 2006. Ekekekeke…. Aku biar je dok gantung kat cubicle aku. Korang kalo teringin nak rasa ape rase bgtau le. Aku kirimkan ke korang.

5. Tempat Luahan Perasaan


Ya.. sebelah kiri meja aku ni, mmg aku khaskan tempat tuk aku release tension. Sebelum ni aku letak gambar2 bunga yg aku snap sendiri. Tp sejak 2 minggu kebelakangan ni, aku tukar, dah jadi tempat aku lekat hasil contengan aku. Kalau korang mai opis aku, berlambak2 kertas berconteng melekat kat situ…huhu. Asal tensen je, satu contengan…. Huhu..

Mai tgk close up antara contengan aku…. Kalau korang nak tgk gambar beso… klik ke gambo besar, klik ke gambar tu.


Ok… selesai dah citer pasal workspace aku. Betui tak ni Cikgu Rhea??

Skang ni aku nak tag sapa pulak ek… ha.. aku nak tag dak JEJERZ… balas dendam sebab dia tag aku sebelum ni. Kui kui kui.. so cik jejerz… sila lah buat tag ye.. jgn malu dan jgn segan…

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons