Thursday, February 25, 2010

Eh.. budak ke ni???

Last week, bos aku bagi cuti seminggu sempena Tahun Baru Cina. Tak mohon pun, tapi dah dibagi, cuti aje lah ek.. umpama kata pepatah, rezeki jangan ditolak, maut jangan dicari. Terima kasih lah Mr. James ek sebab bagi saya bercuti sakan.

Dah cuti lama, aku pun apa lagi, balik kampung la. Melampiaskan rindu yang tidak bertepi yang bergelora umpama ombak menghempas pantai terhadap keluarga di kampung. uh.. bahasa.. cam getik lak bunyinya..ekeke.

Hari senayan, aku ke rumah Yong di Kulim. Melepaskan rindu kat anak-anak buah aku yang empat orang tu. Geram je tengok Laila, lincah betul. Pipi dia tembam macam dok kulum gulu-gula aje. Rasa nak cubit.

Manakala anak buah aku yang sulung tu, yang baru darjah empat tu, sempat menghadiahkan satu soalan cepu emas berserta ugutan dekat aku. Bunyinya macam ni; "Atih ni bila nak kawen? Kalau Atih tak kawen-kawen gak, nanti Aliah carikan untuk atih baru tahu.. carilah budak darjah 3 ke darjah 6 ke.. padan muka atih"

Erk.. mak aih, ni budak ke apa ni? Ada ke dia potpet kat aku suruh aku kawen cepat. Siap ugut nak carikan jodoh. Sejak bila lak anak buah aku bukak agensi cari jodoh ni? Sapo ngajor? Mana belajor? Budak darjah 3 darjah 6 lak tu nak dikenenkan ngn aku.. dei, apa kelas. Kalau abang kepada budak darjah tiga ke enam ke yg hensem ngan macho macam Fahrin Ahmad takpe gak. Isk isk isk... tulah, banyak tengok tv.. pengaruh televisyen betul. Selalu tengok citer korea.. macam nilah jadinya. atih dia pun tengok citer korea gak... uh uh..

Jadi, moral kepada cerita ini, jauhkanlah anak-anak anda dari pengaruh televisyen..

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons