Thursday, November 22, 2007

Seekor Kucing Di Tgh Jambatan



Pagi tadi.. dlm kul 4 pagi lebih... mase aku drive nak gi kerja... aku nampak sekor anak kucing kaler hitam melintas dpn keta aku.. mujur aku sempat perlahan kan keta...

Masa aku slowkan keta.. aku sempat tgk anak kucing tu.... kesian rasa.. kecik je lagi anak kucing tu ... mungkin paling tinggi umur die baru sebulan lebih...baya2 anak kucing dok menyusu lagi ni... lepas die lintas tu die duduk je tepi jambatan tu sambil mengerekot, mungkin die kesejukan... muka die nampak ketakutan pun ada jugak... ye lah.. mane idaknya.. sekor2 die kat tgh jambatan yg byk keta lalu lalang... pagi lak tu.. sure sejuk... mmg belas le aku rasa.... silap2 tak makan ae pun lagi... alahai.. sure lapar.. kesiannya dia..

Dlm hati dok ingat.. isk.. kalau aku bukan dlm perjalanan nak gi keja.. mau aku benti angkat anak kucing tu bawak balik rumah (pastu nyah bebel.. ahak.. ahak).. dr aku biarkan die sekor2 atas jambatan tu.. kang kena gelek lak kot... huhuhu... bile aku dah lepas jauh sket dr dia.. baru aku tingat.. lah.. nape tak bawak masuk je dlm keta... pastu lepaskan die kat opis... dan lepaskan kat opis... at least opis ade kafe, leh gak die makan..... pastu tak sibuk keta lalu lalang mcm kat jambatan tu.. alahai.. tepuk dahi aku.. nak patah balik tak leh dah...

Yang aku muskilkan... mane mak dia?.. mcm mana die leh ade atas jambatan tu? takkan mak die bawak die naik atas jambatan yg jauh dr tempat org tinggal tu pastu tinggalkan die sekor2 atas jambatan tu.. ni dah kes buang anak ni.. tp kucing jenis sayang anak... bukan mcm manusia yg tolol bahlul dan bodoh dah buat jahat pastu sesuka ati laki mak tiri pak mentua die je nak buang anak... huhuhu...

jgn ade sape2 lak nak ckp yg anak kucing tu antu ek... aku yakin dan pasti yg itu mmg anak kucing.. sbb aku akan tahu kalo itu antu... aku tahu la..

Aku syak la kan.. mesti ade org buang anak kucing tu.. just leave and drop kucing tu kat atas jambatan tu... kalo betul la.. org tu mmg spesis bangang, bodoh, buta, tolol, takde akal... ye la.. mane idaknya... kalo ye pun nak buang kucing.. buang le kat tempat yg tak membahayakan kucing tu... kat tempat yg kucing tu leh dpt makanan.. leh berlindung dr hujan ngn panas.. buang kat kawasan foodcourt ke... ini gi buang kat tgh jambatan... tgh jambatan tu mane de makanan .. bahaya lak tu keta dok lalu lalang... tempat nak berteduh pun takde.. huhu..

Ya Allah.. peliharalah anak kucing tu.. kesian dia..

1 komen:

Lebai Janggut said...

Entah le.. kalau tak nak pun anak kucing tu.. Jual le kat zoo, boleh gak bagi makan ghimau...

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons