Monday, October 12, 2009

Senandung Malam

First time aku dengar lagu ni aku dah suka. Irama dia yang mendayu-dayu rasa syahdu je. Rasa terbua-buai je dengar lagu ni. Buat masa ni aku boleh dengar lagu ni ulang-ulang kali tanpa jemu. So, jom enjoy dengar lagu ni.



Senandung Malam

Ohh Duhai Malam
Dengarkanlah rintihanku
Oh Dingin malam sayu sayu kedengaran
Sayu....

aku.........
mendendangkan lagu untukmu
Oh Senandung malam hari
aku terfikirkan lagi
harum....
Senandung malam aku
terkenangkan kamu di sisi

oh angin malam
bawakan pulang
khabar berita yang tenang
oh angin malam
bawakan pulang
rinduku padamu sayang

Dah la tu kan dah ku kata dah ku kirim berita
ku kan bagus ku rindumu keroncong perut yang kosong
isi sebelum bertembung berhubung sebelum melopong
ikut ronggeng cun cak bernada lenggang lengguk oh sayang adinda

Senada irama seluruh lautan segenap pelusuk
menusuk hingga ke hatinya pasti serasi
senandung lenggoknya keroncong
sampaikan salamku ya angin malam di hari yang dingin
hasrat di hati yang ingin terbang tinggi tangan berpimpin

Bayang malam tanpamu
senandung angin berlagu
begitulah jua aku
yang lemas kelam tanpamu
dan nafasmu bagai azimat tun nakhoda
ketika badai gelora
rempuh ribut kan ku kayuh berkat namamu berlabuh

oh a a adinda bawa wa wa lah sabar
pejam jam jam celik tiba rindu
ja ja jangan tiba rindu
ra ra rasa ini tidak dak dak berganti
kekanda kan menanti

dirasuk bayang puaka yang kau sayang
terang bulan..
dah muncul rindu bayang yang dicari
yang dipuja selalu bermain di khayalanmu
kan ku jelma setiap waktu

oh angin malam
bawakan pulang
khabar berita yang tenang
oh angin malam
bawakan pulang
rinduku padamu sayang
oh angin malammmm

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons