Wednesday, January 09, 2008

AWAL MUHARRAM - 1 Muharram 1429 H


Inilah tahun baru yg sepatutnya semua Islam menyambutnya... sempena tahun baru Hijrah ini... aku berazam nak jadi insan yang lebih baik... Insyallah....

Pada posting sambut 1428 H dulu aku dah letakkan doa awal thn ngn akhir tahun.... tp sbb aku malas nak selak2.... aku letak skali lagi doa awal thn ngn akhir tahun ni... nak tgk dgn jelas sila klik pada gambar tu..

DOA AKHIR TAHUN HIJRAH

Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :
"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"



DOA AWAL TAHUN

Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :
"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan
dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".




sama2 lah kita baca doa ni ye hari ni... kepada semua pembaca blog aku dan semua umat Islam.... aku ucapkan



p/s : gambar ni aku jumpa kat internet pastu aku modified sikit bg jadi 1429 H ... hehehe

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons