Wednesday, March 05, 2008

Teringat...

teringat.... ke seseorang.. or bleh kata byk org..

tingat pd dia...
dia yg dulu selalu take care pada aku...
tak biarkan org buli aku kat sekolah...
yg menghantar bekal nasi utk bekalan aku kat sekolah agama...
dia yg suka gosok kepala aku bila aku nangis...
die yg kendong aku balik sekolah bile aku tak larat nak jalan...
tp skang....

teringat kat dia...
dia yg suka bercerita kisah org2 dulu pada aku
dia yg tak pernah marah..
sehabis marah dia akan panggil aku budak bertuah
dia yg sentiasa syukur dgn apa yg dia ada..
dia yg selalu buatkan pekasam kegemaran aku....
tp skang...

teringat kat dia...
dia yg juga umpama guru
gemar bercerita pada cucu
dia yg suka main brickgames
tp skang

tingat kat dia...
kawan masa sekolah...
yg suka melatah...
pantang dicucuk pasti melatah
tp skang..

tingat kat dia..
yg pernah rapat ngn aku masa kat sekolah...
bergelak tawa bergurau senda bersama
tp skang..

tingat kat dia...
dia yg selalu tersenyum
dia yg susah payah masakkan gulai nangka kesukaan aku
tp skang...

tingat kat dia...
kalau time sunyi2 begini kat forum selalunya atleast ade dia
bergurau gelak ketawa kat forum
berpantun dan aku slalu kaco dia berpantun
tp skang...

hmm.. alfatihah utk kesemua mereka...

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons