Sunday, June 22, 2008

Minyak Brape?

Ini kisah Semalam

SABTU, 21 JUNE 2008..

Pg tu aku beritahu aliah, aku nak pegi kedai beli makanan kura2. Aliah nak ikut. Pastu dia tuntut janji masa kitorang balik dr Johor dulu.

Tp lepas balik dr tgk kete baru umi. Aku rasa malas nak kuar dua tiga kali. Aku ingat balik ke rumah aku nanti je singgah beli makanan kura2. Duit minyak pun jimat. Frustla dak Aliah bila aku kata tak jadi kuar. Dia sampai tak ikut umi dia pegi kenduri punya nak ikut aku. Alasan aku pada dia, minyak mahal.

Petang tu, tgh aku dok baca onepiece online, lepas dia abih chatting ngn auntie liza dia yg mengaku baru berumur 26 tahun.. huhuhu..

Aliah : atih...
Atih : ye?? nape??
Aliah : minyak harga berapa?
Atih : minyak ape? minyak angin? minyak urut? minyak masak?
Aliah : minyak kete le.. kan dah naik harga.. brape?
Atih : RM2.70 seliter (mata dok tgk ke onepiece gak)
Aliah : (kira duit dlm tgn) nah... aliah byr minyak kete atih.. (ada Rm1.50 je pun..huhuhu)
Atih : (terkedu jap... mcm citer kat blog kak liza lak.. huhuhu.. sian pulak budak ni... aku tutup laptop..) Jom kite kuar.. atih semayang dulu..
Aliah : yeeee...

amboi suka, so rancangan aku nak balik petang tu.. tunda le jadi ke malam... alang2.. bek makan dulu kat umah Yong.. jimat gak duit makan malam.. hahaha

Malam tu sebelum balik...

Atih : Aliah hutang atih RM10 tau duit minyak.. nanti dah keje bayar balik..hahaha
Aliah : alahhhhh... td kata tak payah...
Atih : hahahahaha (sambil cium pipi dia).


Dulu aku pernah baca... ingat2 lupa dah pun...

Nabi SAW pernah bersabda :

1 Dinar yg kamu sedekahkan utk fakir miskin
1 Dinar yg kamu belanjakan untuk jihad di jalan Allah
1 Dinar yg kamu sedekahkan pada anak2 yatim
dan 1 Dinar yg kamu belanjakan utk keluarga
maka lebih mulialah 1 Dinar yg kamu belanjakan utk keluarga...

** aku dah ingat2 lupa sket pasal ni.. sapa2 yg tahu leh perbetulkan..


apalah sgt duit yg aku habiskan utk myk.. berbanding ngn senyuman dia petang tu...

2 komen:

RHEA said...

21 jun.. hehehe..bday rhea..

watashiwa said...

comeinye dak2 kecik kat sini...
sukeee;-)

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons