Tuesday, June 10, 2008

Orkid aku... huhuhuhuhu..

Uwaaaaa... orkid aku patah lagi . Uwaaaaaaaaaaaaaaaaa. Ari tu masa tgh berbunga lebat, tangkai patah. Pastu tgh bunga gak, ngn ada kudup lg 2-3, patah gak.

Kali niiiii....

Tgh kudup byk. Hijau je. Aku pun ubah bg tempat kena cahaya, semalam siap belai2, sembang2 lg ngn orkid tu, buh baja, sembur ubat fungus. Skali ari ni tgh kemas mini garden tu, tgk2... pasu dah tergolek... huhuhuhu...huwaaaaaaa.... tangkai yg byk kudup tu... dah patahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...... UWaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. Takde segan dah.. aku nangis kat situ... uwaaaaaaaaaaaaa....




huwaaa....huhuhuhuhuhuhuhuhu.... huwaa.....huwaaaaaaaaaaaaaa... nape patahhhhhhhhh.... huwaaaaaaaa... ada tapak kaki kucing.. sah pasu kena langgar ngn kucing... uwaaaa..... huwaaaaaaa.... utehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.......... wawawwawawawawawaw...

Aku buang dah Uteh. Aku geram. Aku tak tahan dah. Org nak kata aku tak berakal marah kucing. Lantak korang la. Esok2 kucing berak kat korang, baru padan muka. Sapa tahan, dia berak atas kete aku, bawah tangga rumah, dekat porch kete.. Memanjat dan punggah sampai jatuh barang. Bg patah arial tv aku, skang bg patah orkid aku... huwaaaaaaaaaaaa..

Lgpun makcik sebelah umah pun dah bising dia dok berak depan pintu, atas motor. So baik aku buang. Bela pun dpt dosa je hari2 aku mengamuk kat dia. Kang kalau org racun ke pulak dia (ada kes dah)... lg kesian dia. Baikla aku buang.. tp aku buang kat tempat dia leh makan.

huhuhu.. babai uteh.

4 komen:

kamezaim said...

salam...apa dah jadi ni?okod patah dgn kucing buang pun sampai mcm tu skali ye..ish..ish..hehehe kamezaim ada pepatah untuk tempe...khas untuk tempe ni..hehehe "Okid yang patah kan tumbuh,Kucing yang di buang akan berganti"..hehehe ok tak tempe?kuikuikui

husz_nie said...

huhuhu.. sayang tgh kuar kudup byk... bila bunga sure penuh satu tangkai.. skali patah.. takut poko tu merajuk tak mau bunga dah lepas ni... huhuhu.. mcm ada satu pokok tu patah masa tgh bunga.. huhuhu..

kucing tu lak kena buang bkn satu sbb je.. byk sbb.. huhuhu..

anyway.. tx utk pepatah tu.. kekekeke

blackpurple @ jowopinter said...

Orkid varieti apa tu? Dendrobium? Oncidium?

husz_nie said...

erm.. tak dpt nak pastikan..
tahu beli je.. tak tahu jenis.. hahahaha

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons