Monday, November 27, 2006

Bila Senyuman bukan lagi senyumku

Pergh..ceh..kalo baca tajuk..mmg dasat giler…kikiki..tp citer yg nak di tulis adalah jauh berbeza drp tajuknya…tp mmg ada kena mengena dgn senyuman….kiki….sebab perkara ini membuatkan aku dah tak mampu tersenyum pada malam bersejarah ini … wahahahahah …adei… well..aku menulis skang pada pukul 9.58pm, Sabtu, 25/11/2006..mengikut jam pc yong….dan probably..kemungkinan besarnya..tulisan aku ini Cuma akan tersiar dlm blog aku pada isnin, 27/11/2006…

THE WORST JAMMED I EVER HAD – 24/11/2006, FRIDAY

Aku kuar dr ofis pukul 5pm..bersemangat nak balik….

So..dah mmg jumaat jambatan mmg slalu jammed..tambah pulak dgn accident..lg le teruk..bygkan..2 jam kete tak bergerak2…jalan mmg penuh dg kereta… jalan sket…stuck..jln tak sampai semester..stuck..

Maka atas nasihat nyah… nasihat yg menyesal sgt2 aku ikut….aku naik feri.,…kononnya kata nyah…kalau aku naik feri..aku takkan tunggu lama mcm aku naik jambatan..ha..yelah tu

dah le dgn malam..hujan..aku lak tak reti jln camne nak gi feri tu..main ikut signboard je..sampai ke tempat nak naik feri..pun jam…lg teruk jam die dr nak naik jambatan…sudah…kat situ je dah brape jam aku stuck..

aku dah lapa…pening…penat…ye lah..dah berjam2 aku stuck dlm jem…lutut dah lembik..bawak kete manual pulak tu..argghhhhhhhhhhhhhhhhh

bile nyah call..aku dah takleh kawal tensen…sudahnya..meninggi jelah suara aku ngn nyah…. Lepas tu..rase menyesal lak..tak baik buat kakak mcm tu….lgpun nyah cume fakir nak memudahkan…tp nasihat dia tak BETULLLLLLLLLLL…

dah la stuck lama…penat toksah ckp.. kereta sebelah2..dah berganti pemandu…aku..nak ganti ngn sapa?..aku drive sorang2…..arghhhhhhhhhhhh

bile famili aku start call lepas sorang..sorang..yong le..umi le..nyah le…lg le aku tensen…nak coolkan konon….bukan diorang yg stuck dlm jammed..masa ni mmg aku dah marah sgt2 ngn nyah….pandai sgt nak suh aku naik feri…

dok dlm kete..aku dah rase aku mcm org gile…

skali..dlm kul 11pm…aku dgr polis umum….

“JAMBATAN SUDAH DI CLEARKAN….PARA PEMANDU BOLEH MENGGUNAKAN JAMBATAN”

aku pun..terus masuk lane kanan..main celah je…slagi ade ruang..aku pun tak tahu mana aku dpt keberanian tu..terus zooommmmmmmmmmm pegi jambatan…elok je..line clear..walau bergerak slow..tp masih bergerak….

Vrooomm…aku speed up..sbb dah penat sgt…sampai umah.

Kuar2 dr kete..aku dah rasa mcm nak tumbang tak tumbang…nak pitam tak pitam..kaki kebas..tak berasa dah…lutut2 aku lembik abih dah…adei….

Masuk rumah..masih kene maklumkan pada famili yg aku dah sampai umah…allah….penatnya….

Masuk bilik..tak lalu makan dah..walau perut aku pedih….tak mandi dah….terus boom…terbongkang atas tilam…selamat…

Tp..kene kunci jam jugak…sbb aku kene keje esoknya kul 7.30 pagi…arghhhh

Itulah kisah aku…dah tak mampu tersenyum…almost 7 jam aku terperangkap dlm jammed…aduih…gileeeee………….

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons