Friday, December 01, 2006

Assabru Minal Iman

Betul ke aku eja tu?..ah lantaklah..bantai je…kikikikiki

Abah slalu cakap..aku lain dr yg lain…perasan marah aku terlalu dasat…mmg pun..bila aku marah aku slalu lupe dunia…tak ingat dah apa yg aku cakap…

Slalunye bile aku marah…aku slalu main sembur je….dah le cepat marah..lambat lak tu surut….. bile amarah aku dah turun…baru le aku sesal balik slalunya apa yg aku dah buat…hmm..

Yg terbaru ni amarah aku lepas kat nyah..siap tengking2 lagi..tak baik kan..tu kan kakak…lepas tu baru2 nie…bile aku penat sbb slalu balik lambat ot…lagi le aku cepat marah..

Jadi..remedy utk aku..abah slalu suruh aku slawat byk…. Abah kata..sebelum tido…pegang tasbih..petik setiap biji tasbih…dan selawat..buat bg cukup 111 setiap malam…. Nak2 pulak aku slalu amalkan baca ayat kursi sebelum tido..jadi abah kata kesan panas ayat kursi tu menambah lagi baran aku…

So..tiap2 malam….aku amik tasbih..yg Pn Rohani bg masa dia balik mekah hari tu…aku pun petik le satu2 sambil selwat sampai aku lena…

Mmg panas aku kurang sket….tp..satu malam tu..tgh petik2 biji tasbih..aiseh..putus le pulak…..hmm..dasat sungguh aku selawat ye..kikikiki…jadi dah beberapa malam tak selawat….mai le balik panas baran tu..adei…kene cari tasbih baru..ngn tali tangsi utk ikat balik tasbih nie


tgk..dah putus dah…



tali tu tak kuat..tgk..berbulu2 je….kikiki..salahkan tali lak..

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons