Monday, April 28, 2008

Apa Faedahnya??

2 hari bercuti apa aku buat? Well... cadang nak balik kampung, tp sebab memandangkan rumahku (ceh.. sekarang sudah menjadi rumahku.. ekekeke..) memerlukan penjagaan, so cancel balik minggu ni. Minggu depan baru balik (duit gaji tak masuk lagi pun ye.. kekeke).

2 hari mengemas rumah. Penat rasanya. Kemas apa yg byk sgt ek? Rumah aku tunggang langgang giles ke... uish.. idak ye.. Cuma rutin biasa, basuh baju, lipat baju, sapu sampah, mop lantai, bersihkan laman, berus porch, basuh bilik air.... tp keta gak tak sempat basuh. huhu. Rasa mcm dah berbulan keta tu tak dibelai dan dibasuh. Huhuhu.

Tp, dlm dok mengemop dan menyapu sume tu, siap memberus lagi. Macazm tak nampak kesan je. Rumah tu tepi highway, mmg byk habuk. Sepagi aku menyapu lantai, dr atas ke bawah rumah, kemudian mop pulak, 2 kali bilas. Macam tak nampak beza je, elok lantai kering, tak sampai 2 jam, dah berdebu balik. Alahai. Porch rumah pun mcm tu jugak, aku sapu, kemudian aku basuh, tabur sabun dan berus, elok2 je kering, berhabuk balik, malah tak nampak mcm bersih pun. Rasa mcm sia2 je usaha aku. Rasa mcm tak berus, tak mop, tak sapu pun tak pe. sama je jugak. Berhabuk dan berdebu.

Tp tak boleh jugak mcm tu. Ye idak? Kalo tak di sapu, tak di mop, tak di berus. Lagi le teruk keadaannya. Lagi byk habuk, lg byk debu, sampai hitam kaki dibuatnya. Itulah, kadang2 bila kita buat sesuatu, kita tak nampak apa perubahannya, apa hasilnya. Cuba kalau kita berhenti buat benda tu, ha... masa tu la baru kita perasan, apa hasilnya benda yg kita buat selama ini. Jadi, jgn cepat rasa putus asa, rasa tak berbaloi bila buat sesuatu.

hehe.. ape le yg aku merepek ni.. kekekeke...

Erm.. CIKGU RHEA tag, tak sempat buat lagi. Nanti dulu ye Rhea, sbb tak uplod gambar work space lagi. Rasa mcm tak lengkap lak buat tag tu kalo takde gambar work space. Tgh tunggu NB dr adik ni.

BP, verification cam cacing ek.. ekekeke..

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons