Tuesday, April 01, 2008

1 April



1 April?? apa ada biasanya 1 april? apa yg istimewanya? tiap2 thn pasti ada 1 april. Biasanya pada hari ini org akan berlumba2 menyambut aprilfool, tp bg aku bukan aprilfool yg aku sambut. Sebaliknya ulang tahun kematian abg aku. Satu2nya tarikh yg aku ingat sbb inilah kematian pertama yg aku dah mula faham apa itu erti kematian.


Alfatihah utk abg asan, sudah 17 tahun abg pergi. Semoga roh abang dicucuri rahmat, diberkati dan dipelihara selalu oleh-NYA. Semoga aman dan damai disana.



Masih aku ingat, malam sebelum abang meninggal, abang kata, "abang nak buat APRILFOOL terbesar esok. Biar semua org ingat". Ya, ternyata mmg cukup besar sekali aprilfool yg abang lakukan. Sehingga sekarang tiada siapa yg melupakannya. Dan selepas peristiwa ini, aku yg dulunya terikut2 juga budaya aprilfool ini, langsung tidak pernah melakukannya lagi. Dan aku tidak berharap sesiapa pun akan berkata aprilfool pada aku.




0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons