Wednesday, July 30, 2008

Balik Kampung...


Hari Jumaat aritu, lepas keja, aku terus balik kampung dgn Umi. Dah lama rasanya tak balik kampung. Umi ngn Abah pun slalu datang sini. Tujuan aku balik kampung ada 3 mende aku nak wat..

- jumpa kak Ina, baru lepas operation
- tgk putera Cik Lan, sejak lahir dah baper bulan tak tgk lagik.. huhuhu
- pi lawat Yam, tgh teruk katanya.. ish..

Tapi perkara pertama ngn kedua tak tertunai. Masa aku call Kak Ina, dia ckp dia dah balik ke KL. Oklah, takde rezeki nak jumpa, nak wat camne. Perkara yg kedua lak, walau cdgan asal aku nak kuar awal pagi, tp biasala pangai aku, wat mende lain dulu sampai ralip, erm.. aku dok reka logo blogger JL rasanya, dah tengahari baru kuar. Kuar lak tu main terjah je, tak call dulu cik lan ada kat umah ke tak. Sampai umah ciklan, pintu kunci... aisehman.. takde rezeki gak lagik nak jumpa si kecik tu.

Alhamdulillah, perkara yg ketiga tertunai. Dpt mesej dr Huda yg Yam skang dah stage 3. Cuma yg masalahnya, aku tak tahu Yam dah pindah mana walau still dlm kawasan yg sama. Mujur gak aku tingat nak tepon Aida, yesss.. Aida ada kat umah, baru abis dienye kursus jururawat dan skang berada dlm kursus menembamkan badan.. ahak.. ahak.. Ptg tu jugak kitorang gi jengah Yam.

Apa yg aku lihat, Yam nampak dah susut. Dari air muka Yam menunjukkan ketabahan dia. Dari cara dia bercakap pun , aku dpt rasa yg dia redha dgn ketentuan Allah. Sedih aku dgr bila doktor ckp yg doktor tak boleh nak buat operation pada dia. Sbb apa jgn tanya aku, aku blur dgr term2 of medical ni.. ekekeke.. dulu bio pel la.

Untuk Yam, semoga hang cepat sembuh.. itu yg aku harapkan dan juga kawan2 lain berlebih2 lg famili hang. Semoga hang terus tabah menghadapi ujian hidup ni. Ish, aku mmg la tak reti nak susun ayat nak bg kata semangat.. huhu.. entry ni pun byk ayat melalut ja..

okeh.. that's all for today.

0 komen:

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons