Saturday, July 12, 2008

Dahulu.....


Semalam aku sarapan, makan nasi lemak. Beli kat gerai tepi jalan tu je. Harga dia RM1 satu. Sekarang rata2 mmg paling murah nasi lemak RM1. Tp kat kampung aku rasa masih ada yg jual 7 kupang (70sen), tapi sambal ngn bilis 2-3 helai je la.


RM1.00?? besar ni je??

Tgk besar dia, alahai, kecik je. Apa isi dalam?? Hmm.. bilis ngn sambal je. Bilis pun 3-4 helai je. Telur pun takde (pekak pe mamat ni, aku mintak bilis ngn telur.. dia bg bilis je??). Macam ni pun dah seringgit zaman moden ni. Ingat lagi dulu, aku slalu dok beli nasi lemak arwah Kak Miah buat. 5 kupang je. Semua lengkap, ada timun, bilis, telur rebus, kacang..nasi dia pun sedap. Macam dok terasa je lagi kesedapannya. Yang cuma ada sambal dan bilis je pulak, dulu baru 3 kupang. Ini bukan harga kat kampung ye. Masa ni aku dok kat johor. Kalau kat kg maybe lagi murah. Tapi tulah, sekarang barang semua makin mahal.. kalau peniaga jual murah2 sgt pun, penat buat je la. Apa yg diorang nak untung. Hm.. Malaysia makin maju?? Negara makmur??

Mujur jugak nasi lemak dia sedap.. hehe.. terasa lemaknya.

aik.. mana nasi?? dah makan loh.. kekekeke

Tapi.. point sebenar entry ni bukanlah nasi lemak tu.. huhu. Gambar yg dibawah ni sebenarnya. Masa aku godek2 peti khazanah, terjumpa gambar ni. Di ambik hampir 13 thn yg lalu. Masa aku form 2. Tgk la...

kurusnya aku masa ni.. skang?? bagai di pam2.. huhu.. macam incredible hulk.. lg nak kuruskan badan. Lagi makin tembam dibuatnya...



lupa lak.. jgn le abang aku baca entry ni.. puh puh amin... kalau tak mampus aku kena gelak goleng2... huuhuhuhu

4 komen:

shahliza94 said...

mmg tul...sekarang ni nasi lemak, mi siam ngan me goreng kat jb ni harga satu polisterin dah rm 1.20. dulu singgit jer..isk..isk..isk...

zamz said...

tu kira besar la tu hehee...setengah tempat singgit tu mmg tak cukup nak beli nasik lemak pun hehe

ZAhfar said...

wau... kurusnya cik adik nih masa muda remaja dulu tuh....

bila nak kurus balik nih???? kah kahk kah... kalu leh kurus balik cam dulu... nyah belanja makan selama seminggu.... (makanan yang Nyah masak le... keh..keh..keh...)

Husz' said...

ceh.. hampes... nyah skang ngn 13 thn dulu pun berbeza tau... huhuhu...

byk le banjer makan seminggu.. dia masak lak tu.. nak masak apa.. sorang kat utara sorang kat selatan.. takkan nak pos kot.. huhuhu

Post a Comment

Pembaca celoteh ini...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons